EN
LT EN
Programa
Registracija
Trasos
Dalyvių sąrašas

Kaip taisyklingai važiuoti dviračiu? 7 pagrindiniai principai

2018-04-02

Kaip mažiau pavargti važiuojant dviračiu? Kokia mynimo technika yra efektyviausia ir labiausiai taupanti jėgas? Skaitykite šiuos patarimus, kurie laisvalaikio važiavimus pavers žymiai smagesniais.

„Kaip norėčiau, kad būtų lengviau minti“ – tokį sakinį balsu ar mintyse yra ištaręs kiekvienas, kuriam teko ropštis į didžiulę įkalnę arba leistis į ilgą kelionę dviračiu. Pradžiuginsime, kad lengviau minti tikrai galima. Tam labiausiai padeda nušlifuota technika, taisyklinga sėdėsena, gerai sureguliuotas dviratis ir kelių svarbiausių principų žinojimas. Taisyklingai važiuodami jūs padidinsite vidutinį greitį, sutaupysite jėgų ir nuvažiuosite daugiau bei smagiau. Skamba neblogai, ar ne? Skaitykite toliau ir sužinokite septynis svarbiausius principus.

Nustatykite tinkamą sėdynės aukštį

Jeigu važiuojant dviračiu pradeda skaudėti raumenis, o vėliau jaučiate nuovargį ne tik kojose, bet ir kitose kūno vietose, greičiausiai jūs netaisyklingai sėdite ant dviračio. Dviračio sėdynės aukščio sureguliavimas dažniausiai išsprendžia didžiąją dalį neteisingos sėdėsenos problemų. Idealus sėdynės aukštis yra tada, kai uždėjus pėdą ant žemiausios pedalo pozicijos jūsų kelis lieka šiek tiek sulenktas. Pedalus turite pasiekti lengvai, o jeigu kelio lenkimo kampas yra per didelis, minsite neefektyviai ir netgi galite pakenkti sąnariams.

Jeigu sėdynę pakėlėte iki aukščiausios pozicijos, o jūsų keliai vis dar lieka stipriai sulenkti, vadinasi, dviratis yra per mažas ir jums netinka.

Važiuokite tinkamo dydžio dviračiu

Dviračio dydis ypač aktualus tėvams, kurie renka dviratį sparčiai augantiems vaikams. Idealiai pataikyti su vaikiško dviračio dydžiu gali būti sudėtinga, bet, jeigu esate suaugęs, važinėti per dideliu ar per mažu dviračiu yra nedovanotina klaida.

Visų pirma, važiuojant netinkama dydžio dviračiu jūs aukojate stabilumą ir saugumą. Per didelį dviratį sudėtingiau valdyti, nuo jo sunku nulipti ir ant jo užlipti. Jeigu tektų griūti su per dideliu dviračiu, galite stipriai susižaloti.

Patikrinti, ar dviratis nėra per didelis, galite apžergę rėmą ir pėdomis pilnai atsirėmę į žemę. Nuo dviračio rėmo iki tarpukojo turėtų būti bent kelių centimetrų atstumas. Jeigu atstumas per mažas arba liečiatės prie rėmo – dviratis jums per didelis. Šis metodas tinka dviračiams su aukštu skersiniu rėmu, tuo tarpo miesto, turistinius ir kitokius dviračius su žema apatine rėmo dalimi tikrinkite pagal kelio sulenkimą.

Tuo tarpu važiuodami per mažu dviračiu, kaip jau rašėme, labiausiai kenkiate savo kelių sąnariams.

Taisyklingai pasilenkite

Jeigu važinėjate miesto dviračiu, kuriame sėdima tiesia nugara, šis principas jums nebus aktualus. O jeigu važiuodami turite pasilenkti, kad pasiektumėte vairą, atsiminkite, jog reikia stengtis kuo mažiau kūprintis.

Kai lenkiatės prie vairo, kūnas sudaro trikampį, kurio viršūnė yra jūsų galva. Tokia pozicija leidžia kūno svorį paskirstyti tarp dubens kaulų ir rankų, todėl nugara veikia kaip amortizatorius ir sugeria kelio nelygumus. Alkūnes reikėtų laikyti lengvai sulenktas ir taip atpalaiduoti pečius bei kaklą.

Pavaras perjunginėkite greitai

Dažna pradedančiųjų dviratininkų klaida yra per lėtas pavarų perjungimas, dėl kurio prarandamas įgytas pagreitis ir veltui eikvojamos jėgos. Norint išlaikyti pastovų greitį, pavaras reikėtų perjungti gana anksti. Tarkim, jeigu važiuojate į įkalnę, žemesnę pavarą junkite ne tada, kai dviratis sulėtėja, bet šiek tiek anksčiau.

Svarbu galvoti į priekį. Jeigu žinote, kad jūsų laukia stati įkalnė, didelė nuokalnė, slidus paviršius arba kokia nors kliūtis, atitinkamai pasirinkite pavaras.

Išmokite įveikti posūkius

Taisyklingai įvažiuoti į posūkį ypač svarbu tada, kai važiuojate nuokalne. Patartina pasislinkti šiek tiek atgal ir kūno svorį perkelti ant sėdynės galo. Taip sumažinsite dviračio priekio svorį ir padidinsite stabilumą. Nepamirškite, kad stabdyti reikia dar prieš posūkį, o ne įvažiavus į jį.

Teisingai naudokite priekinius stabdžius

Daugelis pradedančiųjų ir savimi neužtikrintų dviratininkų mažai naudoja priekinius stabdžius, vengdami rizikos persiversti per dviračio vairą. Tačiau važiuojant reikia naudoti tiek galinius, tiek priekinius stabdžius. Pastarieji labai efektyviai stabdo, jeigu važiuojate sausu paviršiumi geromis oro sąlygomis. Jeigu baisu, jog persiversite per vairą, stabdydami perkelkite kūno svorį kiek įmanoma atgal.

Jeigu padangų sukibimas su kelio paviršiumi yra prastas (pvz. lyjant lietui, kai ant asfalto yra žvyro ir pan.) stabdyti tik priekiniais stabdžiais rizikinga. Tokiais atvejais naudokite galinius stabdžius ir darykite tą laipsniškai.

Atpalaiduokite plaštakas

Stipriai įsikibti į vairą verta nebent tada, kai važiuojate dviračių lenktynėse ir staigiai sprintuojate. Važiuojant kasdien savo malonumui, vairą reikėtų laikyti atsipalaidavus ir lengvai. Taip sumažinsite įtampą ir sutaupysite energijos. Atpalaiduotų plaštakų privalumai ypač pasijaučia važiuojant ilgesnes distancijas. Išbandykite!

Daugiau velopatarimų: tinklarastis.gf.lt arba nemokamoje el. knygoje „Velopatarimai“

„Velomaratonas“ – didžiausias dviračių renginys Lietuvoje. O „GF Lizingas“ – šio išskirtinio renginio partneris.

© General Financing. Bet koks šio tinklaraščio turinio naudojimas, kopijavimas ar citavimas be autorių leidimo yra draudžiamas. Susisiekite info@gf.lt.